Lahtisen Jukan puolivuotinen urakka huipentui kauniissa jos kohta tuulisessa kesäsäässä, kun pitkään hiottu kisa lopulta ajettiin. Varsinkin C- ja B-luokalle vaikeusaste tuntui osuneen nappiin kilpailijoilta saadun palautteen perusteella. Parhaat löysivät kaikki asemat eikä aikaakaan tuhlattu kuin muutamia minuutteja yli ihanneajan. MA:lla vaikeusastetta oli "riittävästi".
Kaikilla luokilla hukatut RT-asemat jakautuivat tasaisesti pitkin reittiä. Loppuhuipennus oli tauon jälkeinen Inkoon osuus. Sekä C- että B-luokassa "puhtaasti" reittivirheettä reitin ajoi kaksi paria, kun taas reilusti vaikeamman MA-luokan reitillä puuttuvia oli kolmesta kahteentoista. Satunnaisen tarkkailijan ennakkoarvelut osuivat oikeaan, kuka niitä sitten ennen kisaa lueskeli...
C:lle pahin paikka oli vanhan tien pohja ennen JRT1:tä, RT38 jäi kahdeksalta parilta käymättä. B-luokassa VR:n ratapihan jälkeen RT41 ennen leima-asemaa ja kolmatta JRT:tä osoittautui vaikeaksi. "Iso tie" puuttui kartasta eikä tien yli osannut kuin yhdeksän paria. MA-luokille tuossa kohdassa ei ollut samanlaisella kartalla minkäänlaisia ongelmia. MA:n pahin asema löytyi Inkoosta, hiuksenhienosti (mutta sangen selvästi) tieuran vasemmalla puolella kulkenut viiva oli maastossakin hyvin ajettavissa oleva ura tien vasemmalla puolella: RT02:n löysi vain yksi konkaripari.
Seuraavissa korteissa värit kertovat hukatut RT-asemat yleisyyden perusteella. Ruudun vieressä oleva luku kertoo moneltako tuloksen saaneelta se puuttui.
C-luokassa tarkimmin reitin koukerot selvitti vasta viime vuonna harrastuksen aloittaneet Salon UA:n Asko ja Teemu Virtanen. Kilpailukortteihin piti laittaa yksi "sotku" antamaan muille edes vähän mahdollisuuksia...
C2: TAUK:n Jari Mäkinen/Jukka Paloposki
C3: Itä-Helsingin UA:n poijjaat Timo Leinonen ja Kimmo Kortelainen ajoivat sitten luokkanousuun vaadittavan pistemäärän täyteen ja edessä ovat uudet haasteet B-luokassa.
C4: Nasty Boy's Racingin Mika Snellman ja Arto Ahto, Hyvinkään UA.
C5: Edelleen "seurattomat" Mika ja Niko Laihinen.
C6: Sunnuntaisarjan E-luokan murskavoitosta palkintona saadulla osallistumistodistuksella oikeaan autosuunnistuskilpailuun ensimmäistä kertaa osallistuneet helsinkiläiset Mikko Syrjä ja Jaana Marjoniemi tekivät matalalla Citroen Xsaralla vakuuttavaa jälkeä. Heti nousupisteille!
B1: "Suomen suurimmaksi AS-seuraksi" itseään kehuvan Ahveniston Autourheilijoiden ainoa osallistujapari Jari Laine - Jarno Laine vei B-luokan voiton muutaman minuutin turvin.
B2: M-luokkaan tällä kaudella tavoittelevan nuoren forssalaiskartturin, Toni Koiviston, kuljettajana oli tällä kerralla FoSUA:n Aimo Gustafsson. Jälki oli totutun vakuuttavaa.
B3: Lopen UA:n Jouko ja Seppo Kulmala
B4: Hyvinkään UA:n Jari Fröblom ja Åke Mether
B5: Turengin autourheilukerhon Erkki Koskivirta ja Seppo Välilä
B6: Lopen UA:n Veijo Lehmuskanta ja Jari Aalto.
Olipas Kanta-Häme hyvin edustettuna B-luokan palkintojen jaossa...
MA-luokilla muutama RT-asema aiheutti napinaa ja tarkimmat lopulta poistatuttivat yhden "melkein oikein" asetetun pysäkin (ratamestarin mukaan viiva meni TARK-AS -kilven ylitse). RT- ja AT-merkintöjä kerääntyi MA:lle kaikkiaan yli 130 kappaletta ja tuloslaskentaa sekotti vielä reilut parikymmentä aikamerkintää AT-, JAT- ja JRT-asemilta, joista kahdeksan oli miehitetty. Tuntia kauempaa ei kenenkään tarvinnut tuloksiaan kuitenkaan odotella ja palkinnot oli jaettu puoli yhteentoista mennessä.
M1: Naantalin seudun Urheiluautoilijoita edustavat Hannu Koivusaari ja Timo Mäkelä ovat oivallisessa kisavireessä.
M2: Heinäkuun lopussa ajettavaa Kanali Helme AS-kisaa rakentavat raumalaiset Jussi Menna ja Ari Varjonen.
M3: AL-Helsingin Kauko ja Jari Ohrankämmen.
A1: Lammin UA:n pari Jouni Kunnas ja Marko Lassila osoitti, että tarkkuus on valttia.
A2: UFAK:n Rolf Felin ja Erkki Laakso.
A3: Hyvinkään UA:n Eero Suonranta ja Timo Simonen.
A-luokassa parasta vauhtia piti nelivetoisella Audilla ajava Esa Tuokko, NaSU, 3:52.
M-luokassa nopein oli Subaru Justyllä ajava Kauko Ohrankämmen, AL-Helsinki, 3:43.
Ratamestariryhmällä meni jälkienselvittelyssä aamukuuteen. Tilannetta ei helpottanut yhtään pian viimeisen kilpailijan maaliin saapumisen jälkeen alkanut vesisade, joka paikoitellen oli melko rajua.
Järjestäjät haluavat antaa ison kiitoksen kaikille, jotka panoksellaan mahdollistivat tapahtuman läpiviemisen.