PP-auto-Sunnuntaisarjan avausosakilpailu ajettiin sunnuntaina 5.3. Lähtöpaikkana oli Esso Saukkola valtatie 1:n varressa. Ratamestarina toiminut Kari Mamia oli vienyt ajelun (vaihteeksi?) Pusulan suunnalle. Kapinaa edeltänyt kolmeviikkoinen oli kulunut tiiviisti karttojenteossa ja reitinsuunnittelussa: viivaa oli syntynyt kaikkiaan lähes puolentoista tunnin ajoa varten. Sääolosuhteet olivat edeltävälle viikolle asti hienot: pakkasta kymmenisen astetta ja lunta kohtuullisesti. Valitettavasti luontoäiti pisti kisaa edeltävinä päivinä parastaan lumisateiden ja tuulen myötä. Pieni organisaatio ei kyennyt/halunnut ruveta putsaamaan kaikkia uria viimeisten päivien sateiden jäljiltä. Lauantai-iltana ja sunnuntaiaamuna aurat olivat kyllä liikkeellä, pääurat olivat paikoitellen loistavassa kunnossa. Sivupoluilla olikin lumipöperöä viidestä kymmeneen senttiä. Osanottajamäärä ei säväyttänyt, vaivaiset viisitoista autokuntaa pähkäili ratamestarin suunnittelemia vaativia koukeroita.
Saukkolan Essolta reitti lähti kohti Helsinkiä. Ykkösjakso kurvailtiin TVL:n ja nykyisin YIT:n varikon pihalla. Tästä siirryttiin muutaman pihakoukkauksen kautta suunnistus-RT-asemia etsien Pusulaan ja Seppälän kylään, jossa tarjoiltiin tiiviissä paketissa neljään peltoon tehdyt auraukset ja vajaa kolmekilometrinen jäärata. Paluumatkalla Saukkolaan piti vielä olla tarkkana, että löysi kaikki asemat. Suunnistusreittiasemien lisäksi matkalla oli vielä muutama "jippo".
E-luokassa voidaan todeta markkinoinnin menneen pieleen: vain yksi pari ajoi sarjapisteistä. Lisäksi kaksi "enemmän tai vähemmän" konkaria sisältänyttä autokuntaa kurvaili "huvikseen" E:n reitin lävitse. Valitettavasti ensimmäisenä reitille lähteneellä oli vielä lauantain ja sunnuntain välisenä yönä sataneiden lumien kinoksia kiusanaan eikä työntötalkoilta vältytty. Opiskelija-ÄSTEE-turnajaisten karsintaan ei ilmestynyt ketään halukasta.
H-luokan vei nimiinsä pitkähköä kisataukoa viettäneet Juseliukset. Jälki oli vakuuttavaa: reittivirheetön suoritus ja ylivoimaisesti paras aika. Kakkospaikalle kiilasi sarjan nuorin kartturi: Heinon Jarkon juuri viisi vuotta täyttänyt Riikka-tytär istui apukuskina. Saavutuksen hienoutta lisää se, että matkassa oltiin perheen uudenkarhealla Toyotalla, jossa ei ollut mitään AS-varusteita. Pronssille "sähelsivät" C-luokassa hyvin pärjänneet Mika Lahtinen ja Jyrki Kujala: yksi kahdesti väärin nähty asematunnus ja siitä saadut 1200 "ylimääräistä" pistettä.
Konkareiden ruotsalaistyyppistä reitinmäärittelyä lähti tavaamaan viisi uskalikkoa. NEZ-sarjaan mukaan tulossa olevat Esa Tuokko ja Rauli Jalonen tekivät hyvän suorituksen vaikka muutamia reittivirheitä tekivätkin. Lisäbonuksena ylivoimaisesti nopein aika jääradalta; lähes kolmen kilometrin pituinen mikkihiirirata porukan ainoana alle kolmen minuutin. Kakkospaikan saavuttivat pelkkiä harjoitusajoja kurvailevat Vesa Hosiasluoma ja Markku Metso. Ensikosketuksen ruotsalaiseen reitinmääritelyyn ottivat Koiviston Jari ja Toni: vauhdikkain suoritus, mutta pari kilpeä liikaa jäi löytymättä ja sijoitus kolmas.
Sarja jatkuu 26.3. Nummenkylän Nesteeltä starttaavalla AL-Lohjan osakilpailulla, johon toivottavasti saadaan E-luokkaan ja opiskelija-ÄSTEE-karsintaan väkeä mukaan runsain mitoin. Tanskalaistyyppistä koukeroa on tarjolla konkareille eli NEZ-kiertäjät mukaan harjoittelemaan.
Viimeksi päivitetty 2006-03-05